În acest articol vom vorbi despre amestecarea culorilor între ele pentru a crea noi nuanțe. Apoi câteva aspecte despre umbre și lumini și cum se văd obiectele de la depărtare. Așa că, să începem.
Cum obținem culorile secundare?
Se știe că nuanțele secundare sunt obținute din cele primare. Ale noastre sunt așa:
- Ultramarine blue
- Crimson red
- Cadium lemon
- Titanium white
Dacă le combinăm între ele obținem următoarele nuanțe:
- Ultramarine blue + Cadium lemon = Verde
- Crimson red + Cadium lemon = Portocaliu
- Ultramarine blue + Crimson red + Titanium white = mov
Cum creăm umbrele și luminile?
Dacă desaturăm culorile, putem folosi rezultatul obținut pentru a crea umbre. Acest proces se realizează folosindu-ne de teoria culorilor. Am vorbit mai detaliat în acest articol. Teoria culorilor complementare este cea de care te vei folosi. Culorile complementare sunt cele opuse dintr-un capăt spre altul.
În cazul nostru, dacă ar fi să găsim nuanțele complementare culorilor primare ar fi acestea:
- Ultramarine blue = Portocaliu
- Crimson Red = Verde
- Cadium Lemon = Violet
Regula se aplică reciproc. Cu ajutorul teoriei culorilor complementare, poți realiza umbre corecte. Un obiect trebuie să conțină cinci gradații. Este vorba despre:
- Lumina reflectată ( care va avea culoarea obiectului din spatele obiectului sau dedesubtul lui)
- Umbra propriu-zisă
- Tonul mijlociu
- Culoarea generală a obiectului
- Lumina
Folosindu-te de această gradație, vei obține un obiect luminat care denotă armonie și corectitudine.
În cazul luminii, aceasta este redată prin deschiderea nuanței generale a obiectului. Niciodată să nu ai alb pur în compoziție, decât în zona cea mai puternic luminată, fiind reprezentată de un mic punctuleț chiar.
Dacă pictezi un nor, de exemplu, și vrei să faci un pescăruș care este poziționat în același loc cu norul, cum îl deosebești tu? Dacă norul este pictat cu alb pur, nu vei avea cum să deosebești pescărușul.
De aceea te sfătuiesc să alegi cu grijă unde pui alb pur. Alege ce vrei să iasă în evidență și lasă restul în plan secundar, folosind nuanțe desaturate.
De asemenea, umbrele trebuie să fie mai slabe în consistență, deci vei folosi mai multă terebentină sau orice alt subțiator, pe când luminile vor fi pline, deci puțin spre deloc vei folosi subțiatorul.
Cum se văd obiectele la depărtare?
Deoarece în aer există atmosferă, trebuie să ții cont de ea și să redai cromatica specifică acesteia, iar albastrul este cheia.
De la depăratare, culorile tind să capete o nuanță de albastru. Așa că va trebui să combini culorile cu cele complementare reci. De exemplu, la verde pui puțin albastru. Așa vei reuși să redai efectul de atmosferă în pictura ta. De altfel, poți folosi câte un pic de albastru la fiecare nuanță.
Ți se pare greu de reținut? Nu este nimic. Cu exercițiu le vei înțelege și dobândi!