Metoda mea este simplă și o prezenta în rândurile imediat următoare. Am mai vorbit într-un articol despre cele patru principii ale picturii, însă poți începe și fără ele.
Să presupunem că ai în casă doar ulei de in, sau poate că n-ai mai încercat terebentina până acum, iar ca să ai o bază frumoasă tot ceea ce trebuie să faci este să nu forțezi lucrurile.
Începi prin a crea schița cu un creion colorat. Poate roșu, portocaliu. Nu folosi creion negru deoarece s-ar putea să se întindă atunci când dai culoare. După ce este gata, diluezi vopseaua cu ulei, dar nu cu prea mult, și aplici în mare. Nu te pierde în detalii. Delimitează umbrele de lumini și cam atât.
După două zile poți reveni la pictură cu alte noi detalii. Vopseaua o vei dilua la fel, cu ulei, dar poate chiar mai puțin. După uscare, revii cu detalii, dacă este cazul, și ori folosești foarte puțin ulei, ori deloc.
Sunt unele culori care-s mai consistente, deci au nevoie de ulei, iar altele care sunt mai păstoase și nu necesită folosirea lui mereu. Ale mele nu sunt suficient de cremoase încât să nu folosesc un mediu.
Un alt mod de pictare poate fi acela de a trece de la schița în creion direct la pictat cu detalii. Adică, într-o zi poți finaliza, deoarece nu vei mai picta în straturi.
Eu consider a fi mai ușoară pictura pe straturi. Mi-ar veni greu să fac totul deodată, dar poate tu te poți descurca mai bine.
Nu este greu să realizezi fundația. Trebuie doar să fii atent, să lucrezi cu grijă, că doar nu te fugărește nimeni. Nu zic că terebentina sau alt solvent nu este de ajutor, dar există posibilitatea de a lucra și fără.
Fiindcă am renunțat la terebentină, va trebui să mă folosesc și eu doar de uleiul de in. Voi realiza un tablou folosind metoda spusă mai sus și voi vedea dacă terebentina este într-adevăr ușor de înlocuit.
Și… este ușor de înlocuit? 😀
Să zicem că da. Simt nevoia de ceva care să se usuce mai repede totuși.